Pages

Tuesday, August 10, 2010

BAKAL MENJADI SEORANG GURU

Guru?? biar betol aku akan digelar "cikgu" dalam masa 5 tahun akan datang?! tidak ku sangka masa depan ku dan rezeki ku adalah menjadi seorang guru. Aku bersyukur atas ketentuan Mu.
Aku ditempatkan di institusi pendidikan guru kampus tuanku bainun, Pulau Pinang(IPGKTB). Disinilah kehidupan baru dan alam universiti bermula. Aku merupakan guru pelatih bagi subjek MATEMATIK /PENGAJIAN INGGERIS/PENGAJIAN MELAYU. Aku ingin menimba ilmu dan mengambil peluang yang ada bagi mengasah kemahiranku untuk menjadi seorang guru. Aku berharap minat untuk mengajar dan menjadi seorang guru dapat dipupuk selama aku di IPGKTB. Aku dapat merasai cabaran sebagai seorang guru sedikit demi sedikit, aku percaya aku bakal menempuhi banyak lagi cabaran pada masa akan datang. Oleh itu,aku akan kuatkan semangat dan tabahkan hati. Aku telah setkan di minda ku dan merupakan prinsip hidupku bahawa segala dugaan dan apa-apa yang berlaku pasti ada hikmahnya, aku pasti menempuhnya dengan iringan doa-doa.

No comments: